Základní pravidla

Aragorn.cz uvádí

AraLARP VII:

Základní pravidla

Obsah:

1. O základních pravidlech

2. Zbraně

3. Boj

4. Střelné zbraně

5. Fáborky

6. Rudé stop

7. Brutal Fight

8. Dobývání

1. O základních pravidlech

Základní pravidla jsou povinným dokumentem k akci AraLARP VII. Každý je musí znát – i ti, kteří tvrdí, že hrají nebojové postavy a tedy pravidla „nepotřebují“.

Porušování či zneužívání jakýchkoliv pravidel či jejich úmyslně špatný výklad může vést k vykázání z akce.

2. Zbraně

Není povoleno bojovat neschválenou zbraní. Schvalovacím procesem projdou zbraně:

– u nichž jsou kovové části použity pouze na spoje

– které jsou obaleny vrstvou měkkého materiálu (miralon, karimatka), který ránu utlumí

– které nejsou příliš lehké vzhledem ke své velikosti

– které nejsou nějakým jiným způsobem nadmíru nebezpečné

– které vyhovují zbraňovým kategoriím

Organizátoři si vyhrazují právo:

– neschválit zbraň bez udání důvodu

– vyzkoušet zbraň na majiteli ránou vedenou plnou silou (u střelných zbraní na plný nátah z jednoho metru do hlavy)

– neschválenou zbraň zabavit a vydat ji až na konci akce

– trestat jakékoliv porušení pravidel, včetně boje s neschválenou zbraní, vyloučením z akce

Rozlišujeme tyto typy zbraní:

Zbraň

Maximální naměřitelná délka

Útočná plocha

Poznámka

Dýka

40 cm

čepel

-

Tesák

60 cm

čepel

-

Jednoruční sekera/palice

80 cm

břit/hlava

Sekera pouze jednobřitá.

Jednoruční meč

90 cm

čepel

-

Jednaapůlruční sekera/palice

100 cm

břity/hlava

Sekera může být dvoubřitá.

Jednaapůlruční meč

110 cm

čepel

-

Obouruční sekera/palice

120 cm

břity/hlava

-

Obouruční meč

130 cm

čepel

-

Dvě zbraně

Celkem 130 cm, jednotlivě 90 cm

-

-

Řemdih

Celkem 90 cm, provaz 30 cm.

koule

-

Hůl

Výška postavy

celá plocha

Bez dovedností „Boj s holí“ nemůže udělovat BZ (viz. dále)

Kopí

200 cm

špička

Jediná zbraň, se kterou se bodá.

Ruce

-

dlaň

S dovedností Boj beze zbraně.

Nátepník

-

(předloktí)

-

Malý štít

40 cm

-

Připevněný na předloktí, se zbraní do délky 110 cm.

Střední štít

60 cm

-

Se zbraní do délky 90 cm.

Velký štít

80 cm

-

Se zbraní do délky 60 cm.

Cokoliv mimo tabulku

-

-

Jen s dovedností Exot se zbraní

– S jednoruční zbraní můžete druhou ruku normálně využívat (popř. do ní vzít zbraň do 40-ti cm či až střední štít)

– Jednaapůlruční zbraní je možné bojovat jednoručně, ale není možné mít cokoliv v druhé ruce.

– Obouruční zbraň je potřeba neustále držet oběma rukama. Pokud nějakým způsobem dojde k tomu, že v jeden moment držíte obouruční zbraň jen jednou rukou, je to tolerováno, ale jakékoliv zásahy takto udělené se automaticky považují za neplatné.

3. Boj

– Tato pravidla platí pro jakýkoliv souboj ve hře s výjimkou Brutal fightu (viz. dále)

Platný zásah je zásah útočnou plochou zbraně do platné zásahové plochy

– zásah musí být vedený s viditelným nápřahem (nepočítá se jen beznápřahové „osahávání“ soupeře)

– zásah nesmí být veden plnou silou

– ze série více rychlých platných zásahů (několikrát úder na to samé místo velmi rychlou zbraní) se počítá jen první

Platné zásahové plochy jsou:

– Trup

– Nohy od pasu až ke kotníkům (vyjímaje)

– Ruce od ramen až k loktům (včetně)

Zakázané zásahové plochy jsou:

– Hlava

– Krk

– Rozkrok

Neplatné zásahové plochy jsou plochy, které nejsou ani platné ani zakázané.

– Je zakázáno nastavovat do cesty zbraním neplatné či dokonce zakázané zásahové plochy za účelem se takto bez postihu krýt (neplatí pro předloktí v případě, že je vybaveno nátepníkem (musí být uznáno organizátorem) či Malým štítem)

Je zakázán jakýkoliv fyzický kontakt (rány pěstí, kopy…) (neplatí pro aplikaci dovedností), nabíhání štítem či na štíty

Je zakázáno bodat – výjimkou je kopí

Útočíte-li na záda člověka, který útok v tu chvíli nečeká, jste povinní zakřičet „Záda!“.

Vaše Výdrž je standartně 5.

– Za každý standartní platný zásah získáte jeden bod zranění (zkráceně BZ).

– Platný zásah může být i silnější – je-li tomu tak, hlásí se coby „Za dva!“, „Za tři!“ apod., kde počet značí počet BZ

– Někdy se hlásí i typ zranění („Za jedna Magií!“, „Za dva Zlem!“, „Za tři Dobrem!“), pokud ovšem nehrajete s dovednostmi (tedy žádné nemáte), jednoduše tuto dodatečnou informaci ignorujte. Není-li dodáváno nic, hovoří se o tzv. Prostém zranění

Máte-li tolik BZ, kolik je vaše Výdrž:

– Padáte na zem a jste 10 minut v bezvědomí.

– Po oněch 10 minutách se probíráte, přičemž počet vašich BZ se rovná Výdrž mínus jedna (v případě, že nemáte žádné dovednosti, je to 5 – 1 = 4)

– Pokud do dalších 10 minut nenaleznete léčitele (tj. jakýmkoliv způsobem se nevyléčíte alespoň o 1 BZ), umíráte.

– Jak probíhá léčení a reinkarnace, to je popsáno v dokumentaci k jednotlivým scénářům.

Neozbrojená postava je postava, která nemá v ruce žádnou zbraň

– Zbraní se myslí cokoliv, co prošlo schvalovacím procesem coby zbraň

– V tomto konkrétním případě se ale vrhací zbraně coby zbraň nepočítají.

– Postava není neozbrojená, je-li na ni sesláno kouzlo Magický štít.

– Postava není neozbrojená, pokud má dovednost Bleskové reflexy.

– Postava s dovedností Boj beze zbraně je stále považována za neozbrojenou.

Neozbrojená postava si všechny platné zásahy započítává dvojnásobně.

4. Střelné zbraně

Luky a kuše nemají útočnou plochu zbraně a není je možné použít k obraně.

– Maximální nátah střelných zbraní smí být 15 kg a zbraň musí být vlastní výroby.

– Šipky/šípy musí být zabezpečeny tak, že na hrotu mají přiděláno víčko od PET lahve a na něm tlustou vrstvu měkkého materiálu.

– Vrhací zbraně mají povolenou maximální naměřitelnou délku 40 cm a musí být vyrobeny výhradně z měkkého materiálu.

– Z hlediska zbraňových kategorií se luk považuje za obouruční zbraň, kuše za zbraň jednoruční (z hlediska kombinace zbraní coby zbraň 40 cm dlouhá), vrhací zbraně se považují za zbraně jednoruční (je dokonce možné je používat coby dýku).

5. Fáborky

– Na viditelném místě nasazený červený fáborek znamená, že je postava mrtvá.

– Na viditelném místě nasazený modrý fáborek znamená, že je postava neviditelná.

– Na postavy s červeným/modrým fáborkem je zakázáno reagovat (s výjimkou dovedností Spatři neživé a Spatři neviditelné).

– Nemrtví a podobné bytosti (zombie, démoni…) budou označeni fáborkem jiné barvy (bude určeno na místě).

– nikoliv v případě, že má bytost spíše lidskou podobu a není tedy na první pohled poznat, že jde o temnou bytost

– Potvory (viz. RozLARP) budou mít také vlastní fáborek či jiné označení

6. Rudé stop

– Mimo souboj může docházet i k silnějším fyzickým kontaktům, teoreticky libovolným.

– Pokud je na vás aplikováno nepříjemné zacházení (příliš silné svázání rukou, kopance při výslechu), proneste Rudé stop!

– po Rudém stop! musí být daná činnost okamžitě ukončena, vy ale v rámci dané činnosti musíte spolupracovat.

– U některých řekněme bolestnějších činů je lepší se zeptat předem („Chci udělat tohle – řekneš Rudé stop?“).

– Rudé stop! stále musí být aplikováno tak, aby nedocházelo k vážným zraněním.

Příklad: Voják je zajat nepřátelskými zbojníky. Chtějí mu svázat ruce – dají mu na výběr, jestli řekne Rudé stop. Kdyby ho neřekl, svážou mu ruce opravdu pevně (možná až bolestivě), aby se skutečně nezvládl rozvázat. Protože ho ale řekl, symbolicky mu jen provaz přehodí přes ruce – on na druhou stranu ale nesmí provaz zahodit: musí hrát, že má ruce pevně svázané, a na rozdíl od předchozí možnosti se nemá jak rozvázat.

Pak dojde k výslechu. On nechce prozradit informace – zbojníci ho varují, že když je nepoví, budou do něj kopat tak dlouho, dokud je neprozradí. On se zachová hrdinně a neřekne ho: Dostane pár kopanců, které jsou sice bolestivé, ale nijak mu trvaleji neublíží, protože zbojníci stále přemýšlejí hlavou. Když už se blíží chvíle, kdy by informace prozradil, najednou je úkryt zbojníků napaden a voják vysvobozen. Kdyby na začátku řekl Rudé stop!, zbojníci by se ho sice v rámci výslechu ani nedotkli, na druhou stranu by jim ale musel na rovinu a 100% po pravdě odpovědět na všechny otázky.

– Ještě jednou upozorňujeme, aby se hráči chovali podle zdravého rozumu!

Cílem pravidla Rudé stop! je zvýšit realističnost (a zábavnost) hry, nikoliv si ublížit!

– Za zranění vzniklá během aplikace pravidla Rudého stop nesou zodpovědnost účastníci.

7. Brutal Fight

– aplikace Rudého stop do soubojového systému

Brutal fightu se mohou zúčastnit jen starší 18 let!

– Jste-li mladší 18 let a jste vyzváni na Brutal, jste povinni odmítnout výzvu.

– Na Brutal Fight se vyzve pronesením „Brutal“ k vybrané osobě. Přijímá se stejným způsobem.

– Pokud se dva hráči dostanou mezi sebou do Brutal Fightu, vztahují se na ně speciální soubojová pravidla.

– Ta běžná tedy pro ně v tu chvíli neplatí.

Na dvojici v Brutal Fightu je zakázáno útočit či jakkoliv jinak do boje zasahovat.

– Brutal Fight je svatý, kdo do něj vstoupí, toho stihne krutý trest! ;)

– Na druhou stranu je možné Brutal Fight zvenku nepřímo zastavit – výkřikem, příchodem celé ozbrojené armády…

– Za normálních okolností se smí Brutal Fightu zúčastnit jen dvě osoby, po dohodě a pod dohledem organizátora je ovšem možné tento počet na jeden souboj navýšit.

– Pravidla:

– Během Brutal Fightu se nepočítá Výdrž, Body zranění či jakékoliv dovednosti.

– Je povoleno bojovat pouze schválenými zbraněmi.

– Je přísně zakázáno útočit na hlavu, krk a rozkrok

– Je povoleno útočit na platné i neplatné zásahové plochy

– Je povoleno vést rány zbraní plnou silou

– Je možné bodat libovolnou zbraní či užít k útoku hlavici

– Je povoleno používat rány pěstí i kopy.

– Není povoleno jakýmkoliv způsobem používat střelné zbraně vyjma vrhacích.

Brutal Fight končí ve chvíli, kdy jeden z účastníků ukončí boj výkřikem „Rudé stop!“.

– Vítěz může určit výsledek konfliktu – zabití, bezvědomí, nůž na krku, ruce svázané za zády apod.

– Z Brutal Fightu postavy vychází buď ve stavu, v jakém do něj vešly (s ohledem na výsledek boje), nebo dle vlastního uvážení hůř.

– Je-li Brutal Fight ukončen předčasně (příběhovou situací), jedná se remízu: účastníci opouští boj ve stejném stavu, v jakém do něj vešli, a nacházejí se v pozici, v jaké byl boj přerušen.

– Apelujeme na používání zdravého rozumu i během boje. Brutal Fight slouží k zábavě a zvýšení realističnosti soubojů, ne k zraňování jiných hráčů.

– Za zranění vzniklá v Brutal Fightu nesou odpovědnost účastníci.

8. Dobývání

– Pevnost je ohraničena provázkem, který představuje hradby. Část provázkem označena není – toto místo představuje bránu.

– Pro určení toho, zda je brána otevřená či zavřená, se v místě brány často nachází např. kláda, která bránu jako takovou

symbolizuje.

– Přes hradby není možné chodit (s výjimkou dovednosti Přelézání). Zevnitř je ven přes hradby vidět, stojíte-li přímo u

provázku, dovnitř ale vidět není – pouze na ty, co jsou „na ochozech“, tedy u provázku a hledí ven.

– To samé platí o bráně.

– V případě, že se v pevnosti nikdo nenachází, je možné do pevnosti projít i přes zavřenou bránu.

– Zavřenou bránu je jinak možné otevřít pouze zevnitř. Je-li někdo v pevnosti, tam i zpět se dá chodit pouze přes otevřenou

bránu.

– Bránu lze vyrazit projektilovými kouzly (viz. Pravidla pro dovednosti) či beranidlem.

– Beranidlo lze postavit pouze v lese, staví ho 3 lidé po dobu 5 minut. Tito se nedají využít na jinou činnost.

– Beranidlo (praktické symbolizovat kládou) musí nést 4 lidé.

– Pokud 4 lidé s beranidlem vydrží před zavřenou bránou 30 sekund bez jiné činnosti, než naznačování vyrážení brány (aniž

by zranili obránce), je brána rozbita.

– Je-li jeden z nosičů zabit, může být bezprostředně nahrazen.

– Zemřou-li dva nosiči nebo není-li jeden nosič během krátkého okamžiku nahrazen, je rozbíjení brány zrušeno.

– Beranidlo je stále funkční, ale je potřeba s rozbíjením brány začít znovu.

– Pro opravu rozbité brány jsou potřeba 3 lidé po dobu 5 minut.

– Více o funkci pevností se případně píše v dokumentech k jednotlivým scénářům.

VYTVOŘIL GRAN

Žádné komentáře:

Okomentovat