Aragorn.cz uvádí
AraLARP VII:
O RozLARPu
Obsah:
1. Úvod
2. Příběh
3. Druhy postav
4. Dobrodruzi
5. Obyvatelé
6. Potvory
7. Avataři
8. Město
9. Dovednosti
10. Reinkarnace
11. K čemu jsou peníze
12. Tvorba postavy
1. Úvod
Tento dokument je povinný pro všechny, kteří se chtějí zúčastnit stěžejního scénáře AraLARPu VII – RozLARPu.
Zápletka RozLARPu stojí na jedné věci – na účastnících a jejich postavách. Není zde předem vymyšlená zápletka, nýbrž organizátoři před hrou zpracovávají charaktery, které si hráči vymyslí, přičemž jen lehce popostrčí dění – to samotné se ale odehrává pouze díky hráčům, kteří se vžívají do svých postav a jednají s ostatními tak, jak se od nich očekává.
Příběh RozLARPu tedy není napsán, není předem dán a spočívá na tom, jak se prostě sejdou hráči – na jednu stranu to znamená, že pokud si vymyslíte nějakou postavu, musíte ji skutečně hrát, na druhou stranu to dává možnost komukoliv dostatečně schopnému vydobýt si důležitou roli v právě psaném příběhu…
Své jméno získal podle „Rozcestí“, což je chatová místnost na serveru Aragorn.cz, kde hra funguje tak, že každý má svou postavu a všichni různě přichází a odchází a svým způsobem neorganizovaně hrají v pokaždé jiném uskupení. Je to hra bez Vypravěče jako takového (tj. bez organizátora) – hru si hráči tvoří sami tím, že prostě hrají: stejně jako v RozLARPu.
2. Příběh
Nacházíme se 500 mil na jih od Pustin v Eriliasu, zároveň 500 mil na sever od Wernejských bažin – a 10 let od událostí, jako je rozkvět města Rozcestí (z kterého jsou nyní již trosky) či znovuosídlení Pustin po explozi magické věže.
Konkrétně se náš příběh odehrává v menším baronstvím, které má pod správou baron Odgar. Ten malému kraji panuje ze své tvrzi, po níž se jmenuje i malé městečko, možná spíše vesnice, kolem ní: Zdaboř.
Právě Zdaboř nedaleko Bludného hvozdu se stává svědkem zajímavých událostí, neb se sem sjíždějí všelijaké postavy. Proč?
Není to ani měsíc, co byla princezna Lucilla, dcera krále Irnicka, unesena z Heldegardova hradu nedaleko odsud, kde ji měl vévoda Heldegard, Odgarův lenní pán, strážit. V tom, zjevně, neuspěl, neboť mu ji přímo z věže sebral v tomto kraji již proslulý padouch: assassin Krvavý Vilém. Ten je nyní již dost daleko, skoro na hranicích se Západní Provincií –tam se navíc schyluje k nepokojům.
Díky těmto událostem je autorita vévody Heldegarda oslabena – a tím rostě moc nejen těch, co jsou mu na roveň, ale i těch pod ním. A baron Odgar je schopný člověk – jeho kraj se rázem začal rozrůstat stejně jako sféra jeho vlivu.
Problém je, že z nějakého důvodu Bludný les přestal být tichý a poklidný – z jeho hlubin se začala do okolního kraje nořit přemožná monstra a zrůdy, která nyní šíří teror.
A tak zde, v prosperujícím, ale ohroženém kraji, se setkávají všemožní dobrodruzi s vidinou peněz, vědomostí, moci… či pokladů, neboť kolují zvěsti o tom, že to, co si Bludný les a jeho obyvatelé drželi pro sebe, bylo nyní vyneseno na světlo…
3. Druhy postav
Máme základní 4 druhy postav.
– Dobrodruzi
– Obyvatelé
– Potvory
– Avataři
4. Dobrodruzi
Při tvorbě těchto postav panuje absolutní svoboda – jen nesmí být jejich původ v tomto kraji (okolí Zdaboře). Více viz. Tvorba postavy.
5. Obyvatelé
Tyto postavy jsou na tom stejně jako Dobrodruzi, jen pochází přímo ze Zdaboře. Jsou to všemožní obchodníci, řemeslníci, ale i prostí rolníci. Coby Obyvatelé mají nějakou funkci ve hře – např. obchodník musí vykupovat a prodávat –, ovšem za tuto službu herní ekonomice získávají např. informace navíc či plat (např. stráž dostává pravidelný plat).
Obyvatel je omezené množství (kromě Vesničanů, ti jsou ale rezervováni pro ty, kteří se nechtějí příliš zúčastnit hry a spíš budou tvořit „kulisu“, aby město vypadalo živější). Zde jsou role k disposici:
Velitel stráže (1)
Stráže (3) – počítá se s najímáním při hře; reinkarnace Strážce (ať už ze základu či najatého) stojí v pevnosti 15 mincí
Kat (1)
Soudce (1)
Herold (1)
Správce (1)
Baron Odgar (1)
Kovář (1)
Alchymista (1)
Čaroděj (1)
Hospodský (1)
Vetešník (1)
Vyhazovač (1)
Prostý lid (x)
Další obyvatelé (x) – Speciální postavy, které mají výhody Obyvatel, nejde přímo o Dobrodruhy, ač vznikají jako oni, a zároveň nejde ani o žádnou z rolí výše. Tyto postavy jsou pro kamarády organizátorů ;P
6. Potvory
Někdy se jim také říká „creepy“ [krýpy]. Hráči, kteří ztvárňují tyto postavy, si do začátku nevytváří žádnou postavu a do přihlášky vyplňují jen „Potvora“. O co vlastně jde?
Potvory mají základnu, tzv. Pevnost Potvor, která se nachází někde mimo herní území (tj. účastníci hry tam nemohou vstoupit, kromě organizátorů a Potvor samotných). Zde se nachází množství všemožných kostýmů, artefaktů a peněz. Podle určitých pravidel (většinou volně, ale občas přijde organizátor, že něco potřebuje) se hráči Potvor převlékají do různých kostýmů, naberou nějaké poklady, rozmyslí si, jak silní budou (a ohodnotí se počtem mincí u sebe), a vyrazí do hry – zde útočí na každého, koho potkají.
To jsou ti skřeti, trollové, banditi, temní elfové či trpaslíci, zlomyslní skřítci a další uprchlíci z Bludného lesa i odjinud, kteří šíří po kraji teror.
To jsou ti hráči, kteří vyrážejí do hry a tvoří tak výzvu pro jednotlivé či dokonce pro družinky běžných postav, Dobrodruhů, kteří se je budou snažit skolit.
Potvory a jejich lov netvoří hlavní náplň hry, jsou ale součástí herní ekonomiky, často je zabití nějaké konkrétní potvory důležité pro dosáhnutí jiného cíle a jsou vhodné jako cíl pro hráče, které zrovna nenapadá nic ke hře nebo si chtějí trochu více zašermovat. Jako hlavní náplň hry je ale stále stanovena spíše interakce Dobrodruhů/Obyvatel mezi sebou.
Potvory coby role jsou vhodné pro hráče, kteří se rádi vyžívají ve ztvárňování všeho možného, nechce se jim mít jednu postavu a tu hýčkat a rádi si zabojují. Náplň role se může zdát monotónní – nabrat věci, nechat se zabít, oddech, nabrat věci, nechat se zabít, oddech –, ale jak bylo vyzkoušeno, je to sranda ;)
Potvor y mělo být tak 5 - 10.
Bližší informace ohledně pravidel (např. koho Potvory poslouchají) dostanou hráči až na místě.
7. Avataři
Svět je plný protikladů. Černá a bílá, mokrý a suchý… některé jsou ale silnější, než ty ostatní, některé nás ovlivňují v našich rozhodnutích. Hněv a klid, naděje proti zoufalství, láska proti nenávisti…
To vše směřuje k tomu, že náš je protiklady tvořený. V každé věci se nachází jedno, druhé – či kombinace obojího. Věděli to i filozofové, kteří se snažili nalézt v každé věci kombinaci čtyř živlů…
Pravda je jiná. Nejde o žádnou pralátku, z čeho je svět, nejde o nějaké živly. Hledáme něco vyššího, z čeho je i toto složeno, něco, co zahrne vše. Hledáme látku, ze které jsou stvořeni bohové i sny.
Zlo a Dobro. Chaos a Řád. Život a Smrt.
Takové jsou nejvyšší Principy.
Rytíř, Avatar Řádu, proti Dámě, vládkyni Chaosu. Ďábel, pán Zla, a Smrtka, Avatar Smrti, proti Anděli – dvojímu ztělesnění, dvojjedinému Avataru Života i Dobra.
Jejich účel ve hře je prostý – to oni učí Dovednosti (viz. Dovednosti), ale hlavně: Dohlíží na hru, jsou příběhovými „organizátory“. Avataři znají životopisy vašich postav, vědí velice dobře, kdo jste. Vedou boje, kterým nikdo z nás nerozumí – a do toho jemně, opatrně, zasahují do smrtelného dění.
KAŽDÝ, KDO POTKÁ AVATARA, CÍTÍ POSVÁTNOU BÁZEŇ – jde-li o Anděla či Rytíře, je to ta nejvyšší úcta, jde-li o Smrtku či Ďábla, je to svírající strach z neznáma. Dámu, tu velkou neznámou, lidé milují – a zároveň se jí bojí.
Z hlediska pravidel mohou Avataři všechno – oni sami znají svá omezení, vy je ale můžete z hlediska hry považovat za organizátory.
Hra s Avatary může být různá. Můžete se bez ní obejít, často se vám ale stane, že vám něco našeptají. Našeptávat může pouze ten Avatar, který je v tu chvíli neviditelný.
Pokud našeptává Smrt či Dáma, cítíte to jako své svědomí.
Pokud našeptává Ďábel, cítíte to jako své zlé, ale podmanivé já.
Pokud našeptává Anděl, hovoří dobro ve vás samých.
Rytíř nemůže našeptávat.
Obsahem našeptávání může být i něco, co se týká vaší minulosti – pokud to není v rozporu s tím, co jste napsali do přihlášky, musíte to přijmout coby fakt (ano, takto můžete během hry zjistit, že máte bratra).
Ještě jednou opakuji, že Avatary je nutno respektovat nejen neherně, ale i herně. Snad neexistuje postava, která by Avatara bezdůvodně urazila či přehlížela (něco jiného jsou situace, kdy např. pevně přesvědčený dobrý paladin je sváděn Ďáblem a zatratí ho – to je otázka RP).
Přítomnost neviditelných (nehmotných) Avatarů může, ale nemusí způsobovat drobnou změnu situace – např. pokud je poblíž Smrtka, můžete hrát, že se trochu ochladilo. Většinou ale přítomnost nehmotných Avatarů nemá žádný efekt.
Avataři hodnotí RP – mohou vám kdykoliv vzít či dát mince.
Avataři mohou dělat cokoliv s vašimi dovednostmi, BZ apod.
Pokud budete pomáhat Avatarovi (ale neotravovat ho svou snahou) a celkově se chovat podle Principu, který zastupuje, může z vás udělat svého Vyvoleného, což sebou nese určité výhody. Ovšem Vyvolený bývá jen jeden, většinou žádný... a i kdyby, musí to být někdo, kdo si to opravdu zaslouží. Snad není třeba dodávat, že můžete být Vyvolený pouze jednoho Avatara…
Příklady charakterových vlastností, které se za nimi mohou skrývat.
DOBRO (Anděl) – láska, skromnost, upřímnost
ZLO (Ďábel) – nenávist, ctižádost, proradnost
ŽIVOT (Anděl) – odvaha, radost, vášeň
SMRT (Smrtka) – strach, smutek, bezcitnost
ŘÁD (Rytíř) – stálost, spravedlnost, lhostejnost
CHAOS (Dáma) – nestálost, svár, chtíč
Role Avatara se nabízejí, tj. pokud si ho chcete zahrát, počkejte, zda vám bude nabídnout (pokud vás organizátoři podle vás příliš neznají, klidně jim do pošty napište (Gran)… jde spíš o to, aby se všechno hned nezahltilo žádostmi o Avatary).
V současné době už jsou zabráni Ďábel, Smrtka i Dáma (tj. zbývá Rytíř a možná Anděl).
Pozn. pro ostřílené AraLARPisty: Jde skoro o to samé jako u bývalé Smrti a Života, jen na to máme 5 lidí místo dvou. Je to proto, že navíc získávají roli učitelů a budou více hrát i mezi sebou – navíc bude snazší korigovat děj na více místech.
8. Město
- Město Zdaboř je jasně ohraničeno a funguje technicky coby tzv. „Hospoda“
- Nějakým způsobem (např. klády) jsou vyznačeny zdi apod. Je žádoucí tato omezení respektovat.
- Pokud jsou u vchodu vybírány zbraně, je zakázáno si při odchodu vzít kromě své i cizí zbraň (tj. není možno krást).
- Pravidla to dovolují, ale herní zákony nedovolují boj. Stráž může dát postavu za brutálnější rvačku do vězení.
- Drobnější šarvátky jsou často tolerovány. V Hospodě má každá postava automaticky Boj beze zbraně.
- Není možné napadat nebojové postavy (Obyvatele z kategorie Prostý lid).
- Je zakázáno bojovat v blízkosti ohniště.
9. Dovednosti
- Do přihlášky postava podává návrh na dovednosti v hodnotě max. 7 bodů. Organizátor může schválit jen některé.
- Avataři mohou vyučovat dovednosti. Výuka je instantní, tj. netrvá žádný čas.
- Dovednosti se „kupují“. Za každou dovednost zaplatíte „Cena x 5“. Tj. za dovednost, která má Cenu 3, zaplatíte 15 mincí.
- Avatar nemá za povinnost vás dovednost naučit. Může se vám stát, že vás odmítne, či si ji budete muset zasloužit.
10. Reinkarnace
- léčit se můžete v Hospodě nebo ve vaší pevnosti (viz. K čemu jsou peníze) rychlostí 1BZ za 10 minut
- pokud vaše postava zemře, může ji oživit Avatar – to většinou hodně stojí a nese to následky
- oživení je ovšem výjimečné. Většinou si musíte vytvořit novou postavu – s tím vám pomůže Život nebo Smrt
- coby mrtví musíte strávit nejméně 15 minut (tj. reinkarnace trvá nejméně 15 minut)
- pozn.: Pokud uslyšíte respawn [respaun] či resurrect [resurekt], hovoří se o reinkarnaci. ;)
- pozn.: Pokud uslyšíte healnout [hílnout] či vyhealovat [vyhílovat], hovoří se o (vy)léčení (se). ;)
11. K čemu jsou peníze
Peníze umožňují, aby herní ekonomika fungovala. Zde popíšeme způsoby, jak peněz nabýt a jak je utratit – pomineme to, že si můžete peníze z různých důvodů vyměňovat mezi sebou s jinými hráči.
JAK VYDĚLAT:
– Zabíjení Potvor – Získání peněz z nich a případné prodání toho, co po nich zbyde…
– Plnění úkolů pro Obyvatele či Avatary
– Těžba
– na herním území se nachází kartičky se surovinami. Pokud strávíte 20 minut „těžbou“, můžete si jednu vzít
– Vetešník prodává nástroje, díky kterým se vaše těžba surovin urychlí
– natěžené suroviny vykupují Obyvatelé (kámen apod. Správce, bylinky Alchymista…)
– Stálý plat – např. pokud se necháte najmout do gardy, budete v pravidelných intervalech dostávat výplatu.
– Hledání a prodávání artefaktů – Na herním území se skrývají různé poklady…
– Odměna od Avatarů – například za dobré hraní
JAK UTRATIT:
– Nákup bonusů pro vaši postavu – Například u Kovaře
– Učení se dovednostem
– Služby v Hospodě – kurtizány, jídlo, pití, vodní dýmka…
– Trest od Avatarů – například za špatné hraní, mimoherní řeči, které ruší atmosféru apod.
– Stavba pevnosti
– Pokud se sejde dost peněz a lidí, mohou společně postavit pevnost. Je potřeba začít surovinami.
– Suroviny lze koupit od Správce (když natěžíte, musíte mu je prodat a zpětně koupit) v podobě provázku
– Cena surovin je 50 mincí za 5 metrů
– K samotné stavbě pevnosti (uvázání provázku a nalezení něčeho, co zastoupí bránu) je třeba 5 stavitelů
– Stavitelem může být kdokoliv. Stavitelé musí stavěním strávit 20 minut – do té doby pevnost není postavena.
– Majitel může určit, kdo se smí v pevnosti oživit. Ten ztrácí 25 mincí (odevzdávají se Avatarům).
– Patří-li pevnost Strážím, stojí to jen 15 mincí, oživovat se ale smí jen ti, co pracují pro Stráž déle než hodinu
Dost možná se objeví ve hře další způsoby, jak vydělat/utratit ;)
12. Tvorba postavy
Ohledně RozLARPu se v přihláškách nachází tyto kolonky (všude je omezení 400 znaků):
RozLARP: O postavě
Popište historii postavy:
Potulný malíř, který má dva ztracené bratry, zemřelou sestru, která byla čarodějka, a nějaký čas putoval s bandou hrdlořezů, od kterých se ale pak (v dobrém) oddělil.
A její charakter:
Je zbrklý, přátelský, trochu vlezlý a dost naivní.
RozLARP: Sny a cíle
Sem patří důvody, kvůli kterým postava do Zdaboře přišla, co od života chce apod.
Chtěl by najít štětec, kterým by se dala krása čehokoliv zachytit perfektně. Chtěl by také dost peněz a zažít nějaká dobrodružství.
RozLARP: Dovednosti
Do této kolonky návrh dovedností, které byste pro svou postavu chtěli. Jejich součet nesmí přesahovat hodnotu 6.
Ano, není to moc, ale budete mít možnost se dost učit při hře.
Bleskové reflexy (3), Boj beze zbraně (1)
VYTVOŘIL GRAN
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat