Aragorn.cz uvádí
AraLARP VII:
Pravidla pro Minihry
Obsah:
1. O pravidlech pro mezihry
2. Alternativní soubojový systém
3. Aréna
4. Vlajky
5. Na týmy
6. Skřetból
1. O základních pravidlech
Tento dokument k akci AraLARP VII nepovinný. Pokud se ale chcete zúčastnit jedné z tzv. Miniher na AraLARPu (Aréna, Vlajky, Skřetból či Na týmy) či využívat Alternativního soubojového systému (který nahrazuje ten ze Základních pravidel), stává se tento dokument pro vás povinným, tedy si ho musíte přečíst.
Nezapomínejte, že důležité není vyhrát, nýbrž zúčastnit se! ;)
2. Alternativní soubojový systém
– Ve všech Minihrách se používá Základní soubojový systém ze Základních pravidel.
– Pokud se hráči dohodnou, mohou místo něj v kterékoliv Minihře (kromě Skřetbólu) použít soubojový systém Alternativní.
– Základ je stejný, mění se jen:
– Hodnotu Výdrž má každý hráč 3 (namísto standartních 5) a ta nikdy nemůže překročit tuto hodnotu.
– Po 3 získaných bodech zranění postava umírá.
– Pokud někoho zabijete, můžete si vybrat:
– Získáte bonus +1 k útoku (možné mít jen jeden, tj. maximální rána dává „za dva“), který trvá až do smrti postavy.
– Odečtete si 1 BZ.
3. Aréna
– Boj jednoho proti jednomu, který nikdo nesmí narušovat a z kterého není možné utéct (je to boj „na život a na smrt“).
– Vítězí ten, kdo jako první zabije svého protivníka.
4. Vlajky
– Hráči jsou rozděleni na dva týmy. Každý tým má svoji základnu, ve které je umístěna jeho vlajka.
– Pokud hráč získá vlajku nepřátelského týmu a donese ji do základny svého týmu, kde je jeho vlajka, získá jeho tým 1 bod.
– Vlajku je zakázáno používat jako zbraň (a to i k obraně). Jinak je s ní ale povoleno libovolně manipulovat.
– Hráč nesoucí vlajku ji musí držet v ruce (není povoleno ji mít např. připevněnou na zádech či ji držet v zubech).
– Má-li hráč vlajku, smí bojovat (ale vzhledem k výše uvedenému pravidlu k tomu nemůže použít např. obouruční zbraně).
– Hráči nesoucímu vlajku je možné ji sebrat pouze jeho zabitím. Respektive zabitím jeho postavy, samozřejmě.
– Aby bylo snazší pro nepřátelský tým získat vlajku, nesmí být do 15 metrů od vlajky umístěna více jak polovina týmu, kterému vlajka náleží.
– Tj. pokud hrají proti sobě čtyřčlenné týmy, každý smí k ochraně vlajky (do 15 metrů) určit pouze 2 hráče.
– Zemře-li postava, může se hráč jít oživit do své základny. Reinkarnace trvá 5 minut.
– Vyhrává tým s nejvyšším počtem bodů (popř. tým, který první dosáhne 3 bodů).
5. Na týmy
– Hráči jsou rozděleni na dva týmy, kde je umístěno množství negříků (černých kamenů).
– Každý hráč má do začátku jeden negřík a pokud chcete být „živí“, vždy jeden musíte u sebe mít.
– Pokud jste zabiti, odevzdáte tomu, kdo vás zabil, všechny negříky, které máte u sebe.
– K oživení se a návratu do hry musíte jít do pevnosti, kde se 2 minuty reinkarnujete.
– Po oživení si z „banku“ vašeho týmu vezmete negřík a vracíte se do hry.
– Máte-li u sebe více negříků, můžete (ale nemusíte) se vrátit do své základny a tam uložit všechny, které máte nad jeden.
– Konec hry:
A) Ten tým, kterému jako prvnímu dojdou negříky v základně, prohrává.
B) Ten tým, který po 20 minutách má více negříků v základně, vyhrává.
– Kromě Základního a Alternativního soubojového systému je možné také použít soubojová pravidla MagicLARPu (viz.).
6. Skřetból
– Hráči jsou rozděleni na dva týmy.
– Hraje se na ohraničeném poli. Na každé straně je položený štít, dále je ke hře kromě zbraní a hráčů potřeba míč.
– Používají se pravidla Základního soubojového systému s tím, že každý hráč má jinou Výdrž.
– Získá-li hráč tolik BZ, kolik má Výdrž, odchází co nejrychleji ze hřiště (a tak, aby nenarušil probíhající hru).
– Reinkarnace probíhá mimo hřiště a trvá 1 minutu. Po oživení hráč začíná na štítě svého týmu.
– Položení (nikoliv dopad) míče na štít = 1 bod. Vítězí tým s nejvyšším počtem bodů (či který dříve dosáhne 5 bodů).
– Do míče není povoleno kopat, je možné ho pouze přenášet či s ním házet.
– O míč je možné se libovolně „přetahovat“ (neplatí pro Útočníky).
– Hráči mohou mezi sebou bojovat libovolně.
– Hráči si rozdělují následující role:
– Chytač
– nemá zbraň (tj. nezraňuje; může se bránit předloktími)
– s míčem se může jakkoliv pohybovat; házet smí jen zpět (tj. směrem ke štítu svého týmu)
– Výdrž má 1
– Obránce
– má štít a krátkou zbraň; zraňuje za 1
– může vzít míč do rukou, ale v tu chvíli musí stát na místě; házet může kterýmkoliv směrem
– Výdrž má 1
– Útočník
– má jednaapůlruční nebo obouruční zbraň; zraňuje za 1
– nemůže se dotýkat míče
– Výdrž má 3
– Počet jednotlivých rolí v týmu je dáno počtem hráčů:
– 4 v týmu = 1 Ch, 2 Obr, 1 Út
– 5 v týmu = 1 Ch, 3 Obr, 1 Út
– 6 v týmu = 1 Ch, 3 Obr, 2 Út
– 7 v týmu = 1 Ch, 4 Obr, 2 Út
– 8 v týmu = 2 Ch, 4 Obr, 2 Út
– 9 v týmu = 2 Ch, 4 Obr, 3 Út
– 10 v týmu = 2 Ch, 5 Obr, 3 Út
– Hra musí být dohledem organizátora či pod dohledem organizátorem pověřené osoby.
VYTVOŘIL GRAN
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat