Seznam dovedností

Aragorn.cz uvádí

AraLARP VII:

Seznam dovedností

Obsah:

1. O seznamu dovedností

2. Seznam dovedností

3. Popis dovedností

4. Nové dovednosti

1. O seznamu dovedností

Tento dokument je nepovinný a je součástí Pravidel pro dovednosti. Obsahuje dovednosti, se kterými některé scénáře pracují – jaké, to se píše přímo u daných scénářů. Dovednosti nazpaměť umět nemusíte – měli byste být ale velice dobře obeznámeni s těmi, které vaše postava umí. Ty si doporučujeme na hru vytisknout, věřte, že to při hře oceníte.

Číslo před názvem dovednosti představuje Cenu.

2. Seznam dovedností


Bojové

1 Boj beze zbraně

1 Boj s holí

1 Boj s kopím

1 Exot se zbraní

3 Bleskové reflexy

3 Houževnatost

3 Vysoká výdrž

3 Střelec

4 Šleha

4 Zkušený bojař

7 Magická bytost

7 Nezničitelnost

Nebojové

2 Felčar

2 Jedy a protijedy

2 Omračování

2 Přelézání

2 Zbrojíř

3 Dobrý student

3 Podřezávání

3 Regenerace

6 Štístko

15 Nesmrtelnost

-Teoretik

-Trenér

Magické

1 Neutralizuj jed

1 Posvěcení Magií

1 Spatři neviděné

1 Spatři neživé

2 Lokální tlaková vlna

2 Magický štít

2 Mistr 1. kruhu

2 Mistr 2. kruhu

2 Mistr 3. kruhu

2 Preference 1. kruhu

2 Preference 2. kruhu

2 Preference 3. kruhu

2 Předání životní síly

3 Halucinace

3 Imunita vůči Magii

3 Neviditelnost

3 Odolnost vůči Magii

3 Ohnivá koule

3 Oko za oko

3 Příkaz

3 Rozptýlení

3 Slepota

3 Znič cizí bytost

3 Zpomalení

4 Bolest

4 Inferno

4 Krvavé běsnění

4 Hromadný štít

4 Plošná tlaková vlna

4 Spánek

5 Magická exploze

5 Vyvolání anděla

5 Vyvolání démona

5 Vyvolání ducha

5 Vyvolání nemrtvého

6 Hromadná neviditelnost

- Vylepšená neviditelnost

Dobré a Zlé

1 Posvěcení Dobrem

1 Posvěcení Zlem

1 Zasvěcení Zlu

2 Požehnání

2 Prokletí

2 Úder zloby

2 Vyleč lehká zranění

3 Imunita vůči Dobru

3 Imunita vůči Zlu

3 Odolnost vůči Dobru

3 Odolnost vůči Zlu

3 Strach

3 Úder nenávisti

3 Vyleč těžká zranění

4 Hromadné léčení

4 Hromadné požehnání

4 Hromadné prokletí

4 Rozklad

4 Upíří dotek

5 Kladivo boží

5 Výbuch negativní energie

5 Zemři

7 Dominance

Záporné

-1 Zranitelnost vůči Dobru

-1 Zranitelnost vůči Magii

-1 Zranitelnost vůči Zlu

-2 Bábovka

-2 Slaboch

-2 Špatný student

-7 Nebojová postava

Dovednostní balíčky

9 Anděl

8 Assassin

7 Čaroděj

9 Démon

9 Duch

7 Nekromant

9 Nemrtvý

6 Paladin

7 Psionik manipulátor

7 Skála

8 Strážný


3. Popis dovedností

U každé dovednosti jsou tyto parametry:

Název – V případě, že se jedná o kouzlo, musíte při seslání zřetelně vyslovit (nebo raději vykřiknout) právě název.

Cena – Jak se používá, je uvedeno u jednotlivých scénářů.

Kategorie – Možnosti: 1. kruh, 2. kruh a 3. kruh. Má-li dovednost tento parametr, jedná se o kouzlo.

Účinek – Popis dovednosti.

A nyní již jednotlivé dovednosti.

- BOJOVÉ

Boj beze zbraně

Cena: 1

Účinek: Je možné používat ruce jako zbraň. Zásahovou plochou jsou dlaně, předloktími je možné vykrývat rány. Zásahy se udělují otevřenou nezpevněnou dlaní. Ruce coby zbraň není možné vylepšovat (např. pomocí Zbrojíř), vztahují se ale na ně bonusy za postavu (např. Zkušený bojař).

Boj s holí

Cena: 1

Účinek: Postava může i s holí, která normálně neuděluje zranění, běžně zraňovat. Chce-li tak činit, musí hůl držet v prostřední třetině.

Boj s kopím

Cena: 1

Účinek: Postava smí používat kopí – jeho špička musí být obalená (alespoň 10 cm měkkého materiálu) a je považována za útočnou část zbraně. Kopím je povoleno bodat. Chytnutím a škubnutím za násadu je možné jej protivníkovi vyrvat z ruky – není ale dovoleno zbraň déle držet.

Exot se zbraní

Cena: 1

Účinek: Tato dovednost se přiděluje na každou zbraň zvlášť. Tato zbraň může být délkově mimo Základní pravidla (počítá se i obouruční zbraň držená jednoručně) či jinak nestandardní (ale zásady o obalení apod. stále platí). Tuto dovednost uděluje organizátor na místě.

Bleskové reflexy

Cena: 3

Účinek: Postava s toto dovedností nikdy není považována za Neozbrojenou postavu.

Houževnatost

Cena: 3

Účinek: Výdrž postavy je o 1 vyšší, tedy 6. Je možné kombinovat s „Vysoká výdrž“, její cena se ale s touto dovedností zdvojnásobuje – pak ovšem bude Výdrž postavy 7.

Vysoká výdrž

Cena: 3

Účinek: Výdrž postavy je o 1 vyšší, tedy 6. Je možné kombinovat s „Houževnatost“, její cena se ale s touto dovedností zdvojnásobuje – pak ovšem bude Výdrž postavy 7.

Střelec

Cena: 3

Účinek: Postava každým platným zásahem střelnou či vrhací zbraní uděluje o jedna více BZ (tedy 2).

Šleha

Cena: 4

Účinek: Postava každým platným zásahem zbraní na blízko uděluje o jedna více BZ (tedy 2). Je možné kombinovat s „Zkušený bojař“, její cena se ale s touto dovedností zdvojnásobuje – pak bude ovšem postava dávat zásahy za 3 BZ.

Zkušený bojař

Cena: 4

Účinek: Postava každým platným zásahem zbraní na blízko uděluje o jedna více BZ (tedy 2). Je možné kombinovat s „Šleha“, její cena se ale s touto dovedností zdvojnásobuje – pak bude ovšem postava dávat zásahy za 3 BZ.

Magická bytost

Cena: 7

Účinek: Postavu prostá zranění nezraňují – je tedy ji možné zranit pouze pomocí Dobra, Zla či Magie.

Nezničitelnost

Cena: 7

Účinek: Postava má Výdrž o 3 vyšší, tedy 8. S Houževnatostí a Vysokou výdrží se tato dovednost kombinuje jen částečně – má-li obě, získává dalších +1 (tedy má Výdrž 9), pokud jen jednu z nich, žádný bonus nezískává. Do ceny této dovednosti je navíc započítána i dovednost Exot se zbraní na jednu zbraň či kombinací zbraní mimo standarty. A nakonec, pokud je na postavu uplatněno Podřezávání, má šanci přežít: s útočníkem si střihne „kámen, nůžky, papír“ (na jedno vítězství) – vyhraje-li, útok přežila a stojí k protivníkovi čelem.

- NEBOJOVÉ

Felčar

Cena: 2

Účinek: Postava může léčit sebe nebo jinou postavu (během této činnosti nemůže aktivně dělat nic jiného) rychlostí 1 BZ za 5 minut.

Jedy a protijedy

Cena: 2

Účinek: Postava může vyrábět Kurare, Jed do jídla a Protijed.

– Kurare: Výroba trvá 20 minut strávených se zbraní. Daná zbraň pak prvním zásahem udělí o 2 BZ víc. Na zbraň může být v jednu chvíli aplikován jen jeden jed. Sčítá se se všemi ostatními bonusy.

– Jed do jídla (či pití): Otrávit jídlo/pití trvá 20 minut. Postava, která věc pozře, je otrávena (ten, co ji otrávil, na to musí nenápadně upozornit, jinak se to bere tak, že jed nezabral). Po dvou minutách postava získává přesně tolik BZ, kolik má Výdrž, a upadá tedy do bezvědomí. Když se ale z tohoto bezvědomí po 10-ti minutách probírá, nestačí jen nalézt lékařskou pomoc, ale musí jí být navíc do 10-ti minut podán Protijed, jinak zemře.

– Protijed: Výroba Protijedu trvá 5 minut.

Omračování

Cena: 2

Účinek: Provádí se tak, že útočník přijde zezadu ke své oběti, položí jí jednu ruku na rameno a bezpečnou částí zbraně do 60-ti cm naznačí úder (tj. lehce se dotkne) zezadu do hlavy. Při úspěšném provedení akce postava upadá do bezvědomí, aniž by získala byť jen jediný BZ. Poté, co se probere, nepotřebuje vyhledat léčitele.

Přelézání

Cena: 2

Účinek: Postava s touto dovedností může libovolně přelézat hradby pevnosti – ani s touto dovedností ale nemůže volně procházet přes zavřenou bránu.

Zbrojíř

Cena: 2

Účinek: Po 15-ti minutách broušení konkrétní zbraně tato zbraň bude následující hodinu udělovat o 1 více BZ.

Dobrý student

Cena: 3

Účinek: Ve chvíli, kdy má postava dohodnutou cenu učení se dovednosti (viz. texty k jednotlivým scénářům), zaplatí jen polovinu.

Podřezávání

Cena: 3

Účinek: Provádí se tak, že útočník přijde zezadu ke své oběti, položí jí jednu ruku na rameno a útočnou částí sečné zbraně do 60-ti cm jí přejede přes hruď. Při úspěšném provedení oběť padá na zem – rovnou mrtvá, bez jakékoliv záchrany. Jedinou možností, jak přežít úspěšně provedené Podřezávání, je pomocí dovednosti Nezničitelnost.

Regenerace

Cena: 3

Účinek: Každých 20 minut postavě zmizí 1 BZ. Naproti tomu se postava nemůže léčit na místech k léčení určených (např. Hospoda). Postavu je nadále možné léčit kouzli, protože se ale její tělo chová zvláštně, není možné ji léčit pomocí dovednosti Felčar.

Štístko

Cena: 6

Účinek: Postava je imunní vůči projektilovým kouzlům, šípům z luků, šipkám z kuší i vrhacím zbraním.

Nesmrtelnost

Cena: 15

Účinek: Je-li postava definitivně zabita, místo nasazení červeného fáborku zůstane 15 minut ležet, načež opět ožije – celá zdravá, bez jakýchkoliv bodů zranění. Je stejná jako předtím, jen přišla o paměť související přímo s její smrtí – není tedy schopná přesně určit, kde zemřela, jak a kdo ji zabil.

Teoretik

Cena: -

Účinek: Postava vlastní od organizátorů přidělený seznam dovedností, které může vyučovat, aniž by je ovládala. Jak výuka probíhá je popsáno v jednotlivých scénářích.

Trenér

Cena: -

Účinek: Postava může vyučovat všechny dovednosti, které ovládá, s výjimkou této. Jak výuka probíhá je popsáno v jednotlivých scénářích.

- MAGICKÉ

Neutralizuj jed

Cena: 1

Kategorie: 1. kruh

Účinek: Dotyk. Funguje jako Protijed, viz. dovednost Jedy a protijedy.

Posvěcení Magií

Cena: 1

Kategorie: 2. kruh

Účinek: Dotyk (na zbraň). Magie. Zranění udělované zbraní se počítá jako zranění Magií.

Spatři neviděné

Cena: 1

Kategorie: 1. kruh

Účinek: Lze seslat pouze na sebe. Umožní postavě vidět postavy s modrým fáborkem. Pokud postava chce, může se nějaké osoby zeptat, zda se jedná o vyvolanou bytost a o jakou (anděl, nebo démon – u ostatních je to jasné (téměř) hned): je to neherní dotaz, na který musí být odpovězeno po pravdě. Ať již je odpověď jakákoliv, přestane kouzlo působit. Jinak přestává působit po 20-ti minutách.

Spatři neživé

Cena: 1

Kategorie: 1. kruh

Účinek: Lze seslat pouze na sebe. Umožní postavě vidět postavy s rudým fáborkem a Principy. Kdykoliv bude některý z Principů chtít, přestane toto kouzlo působit – jinak přestane působit po 20-ti minutách.

Lokální tlaková vlna

Cena: 2

Kategorie: 1. kruh

Účinek: Magie. Odhodí cíl do vzdálenosti 4 metrů – pokud zasažený narazí na pevnou překážku, získá 1 BZ zranění za každý metr, který neuletěl. Pokud narazí na nepevnou překážku, započítá si jen 1 BZ, načež se překážka pohne o každý metr, který zasažený neuletěl. Toto se opakuje, dokud se síla kouzla nevyčerpá (4 metry). Každá zasažená postava po té, co „doletí“, si navíc musí sednout na zem, protože byla „shozena“, napočítat do pěti – a teprve poté může normálně vstát. Nenarazí-li postava na žádnou překážku, není zraněna.

Příklad: Stojí čtyři postavy v řadě, každá na jednom metru. Postava vepředu je zasažena – neuletí nic a získá 1 BZ. To samé postava za ní a to samé třetí postava. Poslední postava poodletí o jeden metr a žádný BZ nezíská. Všechny postavy jsou každopádně shozeny na zem, musí napočítat do pěti a teprve pak se opět zvednout.

Jiný příklad: Dvě postavy stojí hned za sebou. První je zasažena – narazí do druhé, tj. přičte si jeden BZ a „spadne na zem“. Za druhou postavou je pevná překážka (strom) – ona by měla uletět ještě tři metry, ovšem neuletí je. „Spadne na zem“ a přičte si jeden BZ za každý metr, celkem tedy 3 body zranění.

Magický štít

Cena: 2

Kategorie: 1. kruh

Účinek: Dotyk. Magie. Cíl kouzla získává redukci 2 BZ, která mizí buď po pohlcení těchto dvou bodů zranění, nebo po 10-ti minutách. Během trvání Štítu postava nemůže být považována za Neozbrojenou.

Mistr 1. kruhu

Cena: 2

Účinek: Umožňuje seslat 2 kouzla 1. kruhu za jeden čas dobíjení.

Mistr 2. kruhu

Cena: 2

Účinek: Umožňuje seslat 2 kouzla 2. kruhu za jeden čas dobíjení.

Mistr 3. kruhu

Cena: 2

Účinek: Umožňuje seslat 2 kouzla 3. kruhu za jeden čas dobíjení.

Preference 1. kruhu

Cena: 2

Účinek: Poloviční čas dobíjení 1. kruhu.

Preference 2. kruhu

Cena: 2

Účinek: Poloviční čas dobíjení 2. kruhu.

Preference 3. kruhu

Cena: 2

Účinek: Poloviční čas dobíjení 3. kruhu.

Předání životní síly

Cena: 2

Kategorie: 2. kruh

Účinek: Dotyk. Sesilatel převezme od cíle libovolný počet BZ. Takto se může i zabít.

Halucinace

Cena: 3
Kategorie: 1. kruh

Účinek: Dotyk. Magie. Pomocí tohoto kouzla sesilatel vnukne postavě jakoukoliv vizuální a částečně i hmotnou představu (je-li to předmět, může ho postava vzít do ruky), která ale nesmí být tak silná, aby v postavě vyvolala strach, šílenství či ji jinak psychicky poškodila – iluzí může být například měšec s penězi. Iluzi vidí jen cíl zasažený. Kouzlo pomíjí po 5-ti minutách.

Imunita vůči Magii

Cena: 3

Kategorie: 2. kruh

Účinek: Dotyk. Magie. Zasažená postava má následujících 20 minut dovednost Odolnost vůči Magii.

Neviditelnost

Cena: 3

Kategorie: 2. kruh

Účinek: Dotyk. Postava se zneviditelní, tj. nasadí si modrý fáborek. Kouzlo přestane působit, pokud se postava pokusí seslat jakékoliv kouzlo, zaútočí, promluví či se někoho či něčeho dotkne – tj. v Neviditelnosti není možné jakkoliv působit na okolní svět (zviditelní se i v případě, že skutečně „brutálně“ zakopne). Samo od sebe kouzlo přestane fungovat po 10-ti minutách.

Odolnost vůči Magii

Cena: 3

Účinek: Kouzla, která mají ve svém Účinku „Magie“, na postavu nepůsobí (ať již pozitivně či negativně), stejně tak ji zbraně s typem zranění „Magie“ nijak nezraní.

Ohnivá koule

Cena: 3

Kategorie: 1. kruh

Účinek: Projektil. Při zásahu udělí 3 BZ. Pomocí tohoto kouzla je možné vyrazit bránu.

Oko za oko

Cena: 3

Kategorie: 2. kruh

Účinek: Dotyk. Magie. Za každý bod zranění postavě udělený získává jeden bod zranění i útočník.

Příkaz

Cena: 3

Kategorie: 2. kruh

Účinek: Dotyk. Magie. Sesilatel udělí oběti jeden nesebevražedný rozkaz, který musí oběť uposlechnout. Je-li rozkaz sebevražedný, nemusí oběť uposlechnout, stejně tak pokud je tzv. „krajní“ (např. zabije kamaráda, ale už ne nejlepšího přítele či lásku). Nezvládne-li rozkaz splnit do 5-ti minut, kouzlo pomíjí (oběť ale nesmí schválně „zdržovat“). Toto kouzlo se používá nejčastěji při výslechu („Mluv pravdu!“).

Rozptýlení

Cena: 3

Kategorie: 1. nebo 2. kruh

Účinek: Dotyk. Sesíláno z 1. kruhu možno seslat jen na jinou postavu, sesíláno z 2. kruhu možno seslat i na sebe – a to i ve chvíli, kdy normálně není povoleno takové akce provádět (tj. z 2. kruhu je možné Rozptýlení seslat i ze Spánku (a tím ho zrušit)).

Rozptýlení zruší účinek jednoho kouzla na jednom cíli. Pokud sesilatel zná daná kouzla, může zvolit, které zruší, pokud ne, volí tajně zasažený.

Pomocí Rozptýlení je možné zrušit účinky těchto kouzel:


Dominance

Halucinace

Krvavé běsnění

Magický štít (získaný i z Hromadného

Neviditelnost (získaná i z Hromadné)

Imunita (resp. Odolnost) vůči Dobru/Zlu/Magii

Oko za oko

Posvěcení Dobrem/Zlem/Magií

Požehnání (získané i z Hromadného)

Prokletí (získané i z Hromadného)

Příkaz

Slepota

Spatři neviděné

Spatři neživé

Spánek

Strach

Rozklad

Zpomalení


Slepota

Cena: 3

Kategorie: 2. kruh

Účinek: Dotyk. Magie. Zasažená oběť musí na 1 minutu zavřít oči a jednat po slepu.

Znič cizí bytost

Cena: 3

Kategorie: 2. kruh

Účinek: Dotyk. Je-li zasaženou postavou vyvolaná bytost, je okamžitě a bez záchrany mrtvá. Není-li zasažená postava vyvolanou bytostí, tj. andělem, démonem, duchem či nemrtvým, přišlo kouzlo na zmar.

Zpomalení

Cena: 3

Kategorie: 1. kruh

Účinek: Magie. Postava je na 1 minutu zpomalena – nesmí se pohybovat rychleji než pomalou chůzí. Její pohyby obecně jsou zpomaleny: přibližně o 50%.

Bolest

Cena: 4

Kategorie: 2. kruh

Účinek: Magie. Sesilatel na svůj cíl ukazuje a dívá se na něj – dokud tak činí, pociťuje postava neskutečné bolesti. Ve chvíli, kdy se čaroděj podívá či ukáže jinam, přestane kouzlo působit: jak je tělo propuštěno z muk, upadne postava do bezvědomí. Po 5-ti minutách se probírá, aniž by jí přibyl nějaký bod zranění, nepotřebuje tedy vyhledat léčitele.

Inferno

Cena: 4

Kategorie: 3. kruh

Účinek: Všem postavám v okruhu 5-ti metrů od sesilatele jsou díky výbuchu plamenů uděleny 2 BZ.

Krvavé běsnění

Cena: 4

Kategorie: 3. kruh

Účinek: Magie. Zasažená postava získává redukci 3 BZ a bonus +1 BZ k udělovaným zraněním. Na to začne v bojovém šílenství útočit na vše živé kolem sebe, neuvědomujíc si, s kým bojuje – ať už se jedná o největší nepřítele či životní lásku. Začne těmi, kdo jsou nejblíže. Po minutě kouzlo pomíjí.

Hromadný štít

Cena: 4

Kategorie: 3. kruh

Účinek: Magie. Čaroděj určí libovolný počet postav v okruhu 3 metrů – na tyto postavy je rázem seslán Magický štít, tj. 10-ti minutová redukce až dvou BZ (tj. zmizí buď po 10-ti minutách, nebo po pohlcení dvou BZ) plus během trvání kouzla nemohou být postavy považovány za Neozbrojené.

Plošná tlaková vlna

Cena: 4

Kategorie: 2. kruh

Účinek: Magie. Na všechny postavy v okruhu 5-ti metrů zapůsobí Lokální tlaková vlna směrem od sesilatele.

Spánek

Cena: 4

Kategorie: 2. kruh

Účinek: Dotyk. Magie. Zasažený na 5 minut usne (hráč předstírá, že spí). Z tohoto spánku není možné postavu jen tak probudit – pouze pomocí Rozptýlení.

Magická exploze

Cena: 5

Kategorie: 3. kruh

Účinek: Magie. Všem postavám v okruhu 5-ti metrů od sesilatele jsou díky magické vlně uděleny 3 BZ.

Vyvolání anděla

Cena: 5

Kategorie: 3. kruh

Účinek: Sesilatel nalezne mrtvé tělo (postavu s červeným fáborkem – potřebuje tedy dovednost Spatři neživé), na kterém provede desetiminutový rituál. Postava opět ožije, coby znovuzrozená: bez paměti, nikdo ji nepozná. Ztrácí také své dovedností – ale získává dovednostní balíček Anděl.

Prostým okem nelze rozeznat, že se jedná o nebeskou bytost (v rámci RP to ale mohou některé postavy poznat).

Anděl je svému stvořiteli zavázán Dominancí, která je ale trvalá a nezapočítává se do počtu postav pod klasickou Dominancí. Není ji také možné zrušit Rozptýlením a celkově není možné vyvolanou bytost od svého pána vysvobodit jinak než zabitím jednoho z nich (s výjimkou speciálních RP způsobů).

Anděl je myslící bytost, která sice bude poslouchat na slovo, pokud ovšem dostane možnost, dá najevo svou nelibost, bude-li využívána ke zlým účelům. K dobrým účelům se naopak nechá využít s nadšením.

Vyvolání démona

Cena: 5

Kategorie: 3. kruh

Účinek: Sesilatel nalezne mrtvé tělo (postavu s červeným fáborkem – potřebuje tedy dovednost Spatři neživé), na kterém provede desetiminutový rituál. Postava opět ožije, coby znovuzrozená: bez paměti, nikdo ji nepozná. Ztrácí také své dovedností – ale získává dovednostní balíček Démon.

Prostým okem nelze rozeznat, že se jedná o pekelnou bytost (v rámci RP to ale mohou některé postavy poznat).

Démon je svému stvořiteli zavázán Dominancí, která je ale trvalá a nezapočítává se do počtu postav pod klasickou Dominancí. Není ji také možné zrušit Rozptýlením a celkově není možné vyvolanou bytost od svého pána vysvobodit jinak než zabitím jednoho z nich (s výjimkou speciálních RP způsobů).

Démon je myslící bytost, která sice bude poslouchat na slovo, pokud ovšem dostane možnost, dá najevo svou nelibost, bude-li využívána k dobrým účelům. Ke zlým účelům se naopak nechá využít s nadšením.

Vyvolání ducha

Cena: 5

Kategorie: 3. kruh

Účinek: Sesilatel nalezne mrtvé tělo (postavu s červeným fáborkem – potřebuje tedy dovednost Spatři neživé), na kterém provede desetiminutový rituál. Postava ožije, ale jen napůl – není hmotná, což je poznat až na druhý pohled, a zachovává si svou paměť, ačkoliv poškozenou následkem úmrtí. Ztrácí však své dovednosti – naproti tomu získává dovednostní balíček Duch.

Duch je svému stvořiteli zavázán Dominancí, která je ale trvalá a nezapočítává se do počtu postav pod klasickou Dominancí. Není ji také možné zrušit Rozptýlením a celkově není možné vyvolanou bytost od svého pána vysvobodit jinak než zabitím jednoho z nich (s výjimkou speciálních RP způsobů).

Duch bude poslouchat na slovo svého pána, bude-li ale mít možnost, bude se chovat dle své libovůle, která bude podobná té, kterou měla postava za živa.

Vyvolání nemrtvého

Cena: 5

Kategorie: 3. kruh

Účinek: Sesilatel nalezne mrtvé tělo (postavu s červeným fáborkem – potřebuje tedy dovednost Spatři neživé), na kterém provede desetiminutový rituál. Postava opět ožije, coby znovuzrozená: bez paměti, nikdo ji nepozná. Ztrácí také své dovedností – ale získává dovednostní balíček Nemrtvý.

Na první pohled lze poznat, že se jedná o nižšího nemrtvého – jeho tělo je již v určitém stádiu rozkladu. Všichni nemrtví jsou proto označeni speciálním, zeleným nebo žlutým fáborkem.

Nemrtvý je svému stvořiteli zavázán Dominancí, která je ale trvalá a nezapočítává se do počtu postav pod klasickou Dominancí. Není ji také možné zrušit Rozptýlením a celkově není možné vyvolanou bytost od svého pána vysvobodit jinak než zabitím jednoho z nich (s výjimkou speciálních RP způsobů).

Nemrtvý je nemyslící bytost, která dokáže pochopit jen velice jednoduché příkazy a nedokáže mluvit artikulovanou řečí.

Hromadná neviditelnost

Cena: 6

Kategorie: 3. kruh

Účinek: Čaroděj určí libovolný počet postav v okruhu 3 metrů – na tyto postavy je rázem seslána Neviditelnost, která ovšem trvá jen 2 minuty místo standartních 10-ti. Upozornění: Neviditelné postavy se mezi sebou také nevidí!

Vylepšená neviditelnost

Cena: -

Kategorie: -

Účinek: Pouze na sebe. Postava se zneviditelní, tj. nasadí si modrý fáborek. Po celou dobu trvání může jakkoliv zasahovat do okolního světa – a kouzlo přestane působit až ve chvíli, kdy se tak postava rozhodne. Tuto dovednost mohou mít pouze speciální postavy, jako je např. Smrtka.

- DOBRÉ A ZLÉ

Posvěcení Dobrem

Cena: 1

Kategorie: 2. kruh

Účinek: Dotyk (na zbraň). Dobro. Zranění udělované zbraní se počítá jako zranění Dobrem.

Posvěcení Zlem

Cena: 1

Kategorie: 2. kruh

Účinek: Dotyk (na zbraň). Zlo. Zranění udělované zbraní se počítá jako zranění Zlem.

Zasvěcení Zlu

Cena: 1

Účinek: Otočení účinků Dobra a Zla: pozitivní působení Dobra na postavu působí negativně (léčení zraňuje), negativní působení Zla na postavu působí pozitivně (zraňování léčí). Negativní působení Dobra je ale stále negativní (stejně tak pozitivní působení Zla by stále bylo pozitivní, takové působení ale přímo neexistuje).

Požehnání

Cena: 2

Kategorie: 1. kruh

Účinek: Dotyk. Dobro. Zasažená postava získává bonus +1 BZ k udělovanému zranění. Kouzlo pomíjí po 5-ti minutách. Na postavy s dovedností Zasvěcení Zlu tato dovednost působí obráceně.

Prokletí

Cena: 2

Kategorie: 1. kruh

Účinek: Dotyk. Zlo. Zasažená postava získává postih -1 BZ k udělovanému zranění. Kouzlo pomíjí po 5-ti minutách. Na postavy s dovedností Zasvěcení Zlu tato dovednost působí obráceně.

Úder zloby

Cena: 2

Kategorie: 1. kruh

Účinek: Zlo. Udělí jedné postavě do vzdálenosti 5-ti metrů 1 BZ. Postavy s dovedností Zasvěcení Zlu toto kouzlo naopak o 1 BZ vyléčí.

Vyleč lehká zranění

Cena: 2

Kategorie: 1. kruh

Účinek: Dotyk. Dobro. Vyléčí postavě do vzdálenosti 5-ti metrů 1 BZ. Postavy s dovedností Zasvěcení Zlu toto kouzlo naopak o 1 BZ zraní.

Imunita vůči Dobru

Cena: 3

Kategorie: 2. kruh

Účinek: Dotyk. Dobro. Zasažená postava má následujících 20 minut dovednost Odolnost vůči Dobru.

Imunita vůči Zlu

Cena: 3

Kategorie: 2. kruh

Účinek: Dotyk. Zlo. Zasažená postava má následujících 20 minut dovednost Odolnost vůči Zlu.

Odolnost vůči Dobru

Cena: 3

Účinek: Kouzla, která mají ve svém Účinku „Dobro“, na postavu nepůsobí (ať již pozitivně či negativně), stejně tak ji zbraně s typem zranění „Dobro“ nijak nezraní.

Odolnost vůči Zlu

Cena: 3

Účinek: Kouzla, která mají ve svém Účinku „Zlo“, na postavu nepůsobí (ať již pozitivně či negativně), stejně tak ji zbraně s typem zranění „Zlo“ nijak nezraní.

Strach

Cena: 3

Kategorie: 2. kruh

Účinek: Zlo. Zasažený se otočí sesilateli k zády a protože právě spatřil svou nejhorší noční můru, v děsu a hrůze utíká co nejdále od sesilatele. Kouzlo přestane působit buď Rozptýlením, nebo ztracením se z dohledu. I po skončení kouzla by ale měla být postava přinejmenším nervózní. Toto kouzlo působí i na postavy s dovedností Zasvěcení Zlu – nepůsobí ale na postavy s dovednostním balíčkem Nemrtvý.

Úder nenávisti

Cena: 3

Kategorie: 1. kruh

Účinek: Zlo. Udělí jedné postavě do vzdálenosti 5-ti metrů 2 BZ. Postavy s dovedností Zasvěcení Zlu toto kouzlo naopak o 2 BZ vyléčí.

Vyleč těžká zranění

Cena: 3

Kategorie: 1. kruh

Účinek: Dotyk. Dobro. Vyléčí postavě do vzdálenosti 5-ti metrů 2 BZ. Postavy s dovedností Zasvěcení Zlu toto kouzlo naopak o 2 BZ zraní. Zároveň také ruší účinky kouzla Rozklad.

Hromadné léčení

Cena: 4

Kategorie: 3. kruh

Účinek: Dobro. Čaroděj určí libovolný počet postav v okruhu 3 metrů – tyto postavy si mohou odečíst (tedy se vyléčí o) jeden bod zranění. Na postavy s dovedností Zasvěcení Zlu toto kouzlo působí obráceně – jeden BZ si přičtou.

Hromadné požehnání

Cena: 4

Kategorie: 3. kruh

Účinek: Dobro. Čaroděj určí libovolný počet postav v okruhu 3 metrů – tyto postavy získávají na následujících 10 minut bonus +1 BZ k udělovanému zranění. Na postavy s dovedností Zasvěcení Zlu toto kouzlo působí obráceně.

Hromadné prokletí

Cena: 4

Kategorie: 3. kruh

Účinek: Dobro. Čaroděj určí libovolný počet postav v okruhu 3 metrů – tyto postavy získávají na následujících 10 minut postih -1 BZ k udělovanému zranění. Na postavy s dovedností Zasvěcení Zlu toto kouzlo působí obráceně.

Rozklad

Cena: 4

Kategorie: 3. kruh

Účinek: Zlo. Každých pět minut přibude zasaženému 1 BZ, dokud jich nemá tolik, že další bod zraněný by postavu poslal do bezvědomí. Vyléčí-li se postava jinak než pomocí Vyleč těžká zranění, začne ji kouzlo opět zraňovat – Rozklad tedy neustále udržuje postavu těsně před smrtí (resp. bezvědomím). Kouzlo pomíjí ve chvíli, kdy je zrušeno Rozptýlením či se postava vyléčí pomocí dovednosti Vyleč těžká zranění.

Upíří dotek

Cena: 4

Kategorie: 2. kruh

Účinek: Dotyk. Sesilatel předá své body zranění zasaženému. Má dvě možnosti: buď předá všechny (a v takovém případě může postavu instantně zabít, překročí-li počet BZ hodnotu její Výdrže – pokud se jen rovná, upadá postava do bezvědomí (pozn.: tento postup je jen u této dovednosti, jinak překročení Výdrže nic extra neznamená)), nebo přesně tolik, aby postava těsně neupadla do bezvědomí (tj. tak, aby měla o jeden BZ méně než je její Výdrž).

Kladivo boží

Cena: 5

Kategorie: 3. kruh

Účinek: Dobro. Všem postavám v okruhu 5-ti metrů od sesilatele jsou díky zlatým paprskům silné energie uděleny 3 BZ.

Výbuch negativní energie

Cena: 5

Kategorie: 3. kruh

Účinek: Zlo. Všem postavám v okruhu 5-ti metrů od sesilatele jsou díky vlně negativní energie uděleny 3 BZ. Na postavy s dovedností Zasvěcení Zlu tato dovednost působí obráceně.

Zemři

Cena: 5

Kategorie: 3. kruh

Účinek: Dotyk. Zlo. Zasažená postava je okamžitě mrtvá. Na vyvolané bytosti tato praktika nepůsobí. Na postavy s dovedností Zasvěcení Zlu tato praktika působí normálně.

Dominance

Cena: 7

Kategorie: 3. kruh

Účinek: Dotyk. Zlo. Sesilatel získá oběť na 20 minut pod svou absolutní kontrolu – cíl musí všechny rozkazy přesně uposlechnout. Pokud se dá rozkaz vyložit vícero způsoby, rozhodne se cíl sám. Nové rozkazy neruší ty staré – pouze v případě, že by jim přímo odporovaly. Se sesláním Dominance je zároveň nastaven první rozkaz: „Stůj, mlč a nedopusť, aby mi bylo uškozeno.“ – postava se tedy nemůže hned po ovládnutí otočit, běžet pryč a křičet, že byla ovládnuta.

Kouzlo končí smrtí sesilatele, oběti, použitím Rozptýlení, uplynutím 20-ti minut či opětovným použitím Dominance – každý postava totiž může mít pod Dominancí jen jednu jinou postavu (nepočítá se se zvláštní Dominancí vzniklou Vyvoláváním).

- ZÁPORNÉ

Zranitelnost vůči Dobru

Cena: -1

Účinek: Je-li postava zraněna typem „Dobro“, počítá si dvojnásobné zranění. Uplatňuje se pouze pro fakticky negativní efekt na postavu.

Zranitelnost vůči Magii

Cena: -1

Účinek: Je-li postava zraněna typem „Magie“, počítá si dvojnásobné zranění. Uplatňuje se pouze pro fakticky negativní efekt na postavu.

Zranitelnost vůči Zlu

Cena: -1

Účinek: Je-li postava zraněna typem „Zlo“, počítá si dvojnásobné zranění. Uplatňuje se pouze pro fakticky negativní efekt na postavu.

Bábovka

Cena: -2

Účinek: Výdrž postavy je o jedna nižší, tedy 4 místo 5-ti.

Slaboch

Cena: -2

Účinek: Postava získává postih -1 BZ k udělování zranění, tj. standartní zbraní a bez dovedností uděluje 0 bodů zranění.

Špatný student

Cena: -2

Účinek: Ve chvíli, kdy má postava dohodnutou cenu učení se dovednosti (viz. texty k jednotlivým scénářům), zaplatí dvojnásobek.

Nebojová postava

Cena: -7

Účinek: Nebojová postava nemůže ovládat žádné zbraně. Tato dovednost ruší účinky všech Bojových dovedností a zároveň všem Zranitelnostem (vůči Dobru, Zlu a Magii). Není možné ji kombinovat s dovedností Slaboch, ale je možné ji kombinovat s dovedností Bábovka.

Je-li na postavě nějaké kouzlo, jehož efektem je, že se postava nemůže považovat za Neozbrojenou postavu, je tento efekt zrušen.

Je-li postava napadena Bojem beze zbraně, vždy se počítá jako Neozbrojená postava (tj. je zraňována dvojnásobně).

Pokud je jí ale udělen platný zásah jakýmkoliv jiným způsobem, okamžitě získává tolik BZ, aby se počet všech BZ, které postava má, rovnal hodnotě Výdrže postavy – upadá tedy do bezvědomí. To neplatí pro dovednosti Předání životní síly a Upíří dotyk, kde se Body Zranění počítají normálně.

- DOVEDNOSTNÍ BALÍČKY

(Pozn.: Součet cen dovedností bývá mezi 3 až 10 – pro scénář RozLARP bylo stanoveno maximum 7 bodů. To znamená, že nejste-li výjimka (tj. nerozhodnou-li se organizátoři dát vám více bodů), nedosáhnete na velkou část Dovednostních balíčků. Dovednostní balíčky tedy slouží spíše pro inspiraci.)

Anděl

Cena: 9

Účinek: Imunita vůči Zlu, Posvěcení Dobrem, Požehnání, Špatný student, Vyleč lehká zranění, Vyleč těžká zranění

Assassin

Cena: 8

Účinek: Jedy a protijedy, Neviditelnost, Podřezávání.

Čaroděj

Cena: 7

Účinek: Mistr 1. kruhu, Ohnivá koule, Preference 1. kruhu

Démon

Cena: 9

Účinek: Imunita vůči Dobru, Posvěcení Zlem, Prokletí, Špatný student, Úder zloby, Úder nenávisti

Duch

Cena: 9

Účinek: Magická bytost, Spatři neviděné, Spatři neživé

Nekromant

Cena: 7

Účinek: Spatři neživé, Vyvolávání nemrtvého, Zasvěcení Zlu

Nemrtvý

Cena: 9

Účinek: Prokletí, Šleha, Vysoká výdrž, Zasvěcení Zlu, Zranitelnost vůči Dobru

Paladin

Cena: 6

Účinek: Houževnatost, Posvěcení Dobrem, Vyleč lehká zranění

Psionik manipulátor

Cena: 7

Účinek: Bolest, Příkaz

Skála

Cena: 7

Účinek: Odolnost vůči Dobru, Odolnost vůči Magii, Odolnost vůči Zlu, Špatný student

Strážný

Cena: 8

Účinek: Bleskové reflexy, Boj s kopím, Omračování, Vysoká výdrž

VYTVOŘIL GRAN

Žádné komentáře:

Okomentovat